Stockholmstripp och värmebölja

Först vill jag bara säga att jag skriver på makens dator, därför blir det såhär konstigt, utan radbyten osv. Det är en Mac som är för gammal, måste uppdateras, så vissa saker funkar inte riktigt... Ja som ni alla säkert märkt har det varit väldigt varmt ett bra tag nu, äntligen lite svalka idag! Visst är det skönt med sommar, men det har varit för varmt för oss. Vi har nämligen en hund som inte tål minsta värme, en bebis på 4,5 mån som inte heller klarar det så bra och en lägenhet som blir stekhet dygnet runt vid denna hetta. Ingenstans att fly undan heller alltså. Vi har dock varit inne om dagarna ändå, men Leo har varit alldelens kladdig dygnet runt och Storm har flåsat flåsat flåsat och druckit vatten och varit sååå slö. Så nu lever vi upp igen, när det blivit svalt och normal temperatur i lgh igen. Har varit ett h-vete att sova tex. Leo mår iaf bra efter sista akutenresan, även om han hade lite feber igår (37,8). Men förutom att han sover sämre än vanligt och är lite grinigare verkar inget vara konstigt. Kanske tänder på gång?? Men ser inga... Iaf så ska jag och maken på Mjölkskola på sjukhuset idag. Vi har inte fått någon tid till Leo än men det är sommaruppehåll på mjölkskolan i augusti så då fick vi gå innan ifall att det behövs sen så vi slipper vänta till September. Vi får lära oss om alternativ till mjölkmat, hur man ska provocera sen osv. För oftast sa hon att det går över innan dom är 3 år, och ibland tom innan dom är 1 år. Så vi får hoppas att det gör det om det är mjölkallergi. Men det är ju konstigt att han ätit ersättning förut utan problem och att han inte blir dålig fastän jag ju äter mjölkprotein igen... wierd. I helgen var vi iaf en sväng till Sthlm. Hälsade först på hos syrran och sov där till lördagen, sen åkte vi till Juni med föräldrar och sov där till söndagen. Det var så trevligt! Vi var bland annat en sväng på Tekniska Museet och lyckades preciiiis undkomma det värsta regnet på hemvägen. Vi ojade oss också lite för hur det kommer vara nästa sommar när både Juni och Leo springer omkring (Juni är ganska precis 1 år äldre)... ujujuj, ingen rast och ingen ro ;) Vad mer? Idag har jag varit och skaffat endagslinser igen, och så hittade jag jättefina glasögon som jag vill ha! Men dom var ganska dyra... Bågarna (Björn Borg) kostade 2300 (minus 20% om jag köper dom innan 15 juli el när det var) och glasen ca 1000 inkl antireflex osv. Kändes lite häftigt när man kan få mkt billigare på tex Specsavers osv, dessutom 2 par för priset av 1. Men där har jag inte hittat några snygga... Saknar mina Scappa glasögon... =( Dom kostade iofs också typ 3500 när jag köpte dom och hade dom inte gått sönder hade jag haft dom ännu längre (hade dom 2 år) så det kanske är värt att lägga ner lite extra, så man inte gör som med dom jag har nu. Dom trivs jag inte alls med. Förresten så smids det stora planer nu inför hösten gällande mitt arbetsliv, återkommer med det =) Ha det gott alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0