Barnmorskebesök och tjockislunch

Var som sagt till BM idag och allt såg bra ut. Lill*n hade växt bra och ligger fortfarande med huvudet nedåt. Både jag och min man fick känna huvudet, men det är ganska långt nere nu så man fick trycka bra. Hjärtat tickade på kring 140 så h*n var lugn och harmonisk. Igår varierade hjärtat från 120-155 vilket är helt normalt. BM sa också att under förlossningen kan det variera mellan typ 100-170 så man ska inte bli rädd om det går mkt upp och ner. Det är ju en påfrestning för barnet också. Jag har förresten totalt gått upp ca 10 kg nu. Med tanke på allt godis jag stoppar i mig är det ett under att det inte blivit mer =P


Efter BM-besöket var det så dags för tjockislunch! Jag bakade kycklingpaj i morse innan jag åkte till BM som jag hade med mig. Hon som vi var hos gjorde ju mat sist vi var hos henne och den andra har vi också varit hos så jag tyckte det var min tur att göra mat även om vi inte var hos mig. Vi var alltså tre tjockisar (gravida alltså om ni inte förstod det =) ) som satt och pratade en massa, mest om förlossning. En av oss hade BF den 1 jan, en har den 25 jan och jag har ju den 7 feb så det kan ju bli när som helst, spännande!!! Det var mycket trevligt som vanligt, men kring halv två fick jag ta och dra mig hemåt så inte Storm skulle behöva vara själv så länge.

Nu sitter jag här i soffan och äter godis med en mysgris bredvid och ska väl snart gå ut på prommis. Idag fyller dessutom svärmor år så vi ska dit och gratta henne sen, men det blir ju först när gubben kommit hem och så. Nu måste jag iaf slita mig från godisskålen innan dom där tio kilona dubblas på!!! =) So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0