Lite olika svammel

Dom var här och plogade inatt igen, men nu vaknade jag faktiskt bara en snabbis och visste inte riktigt om det var en dröm eller verklighet förrän jag såg att det var plogat imorse så inatt störde dom mig inte iaf. Skönt =) Men sov ändå inte så bra... El, första halvan av natten sov jag bra men efter en vända till toaletten blev det sämre med det. Har dock börjat med nya rutiner på morgonen från och med förra veckan. Går upp när min man går upp och åker till jobbet kring halv 6, äter frukost och går ut med Storm, sen går vi och lägger oss igen. Ställer klockan på 8, ger Storm mat, går och lägger oss igen. Går upp "på riktigt" kring 9.30-10. Skönt att få sova lite längre omän det blir lite hackigt. Annars ligger jag bara och tänker att "jag borde gå upp nu" klockan halv åtta för att jag vet att Storm inte varit ut på typ 10 timmar. Jag vet att han klarar sig, och längre än så också, men är ju inte så schysst att han ska behöva ligga och hålla sig bara för att jag vill dra mig. Så på det här sättet får vi alla som vi vill =)

Har nyss varit ute på "lunch-prommisen" och lekt lite på gården. Nu ligger han här bredvid mig i soffan och myser. Sötgrisen! Ska bli så spännande att se hur han kommer tycka det är att bli storebror. Vi tror att han kommer älska det, för han ÄLSKAR barn! Är bara det att han inte riktigt förstår att han är ganska stor och klumpig... Men det lär han sig fort. Har vi märkt bara vi varit med svägerskans barn några dagar. I början är det ju bara så nytt och så himla kul, men såsmåningom blir det ju vardag det också. Vi ska iaf vara noga med att fortsätta gosa och mysa med honom också så att det inte blir att man "glömmer" honom bara för att liten kommer till världen. För även om liten alltid kommer vara i högre rang än Storm är ju Storm fortfarande en del av familjen, och en älskad sådan! Men jag tror inte att det kommer bli några problem med det heller, det är liksom svårt att INTE gosa med den gosegrisen!

Igår ringde dom förresten från Arbetsförnedrin... förlåt, Arbetsförmedlingen. Ett företag sökte en vikarierande ekonomiassistent för 12 mån med eventuell förlängning och ville att Af skulle ta ut några intressanta kandidater. Dom undrade om jag var intresserad, men vikariatet skulle börja snarast så jag sa att jag får ju barn i början av februari så det blir ju lite svårt. Det höll han med om... Annars hade jag ju varit intresserad såklart. Typiskt. Dom kunde väl ringa och ge mig ett toppenjobb på halvtid från och med augusti/september!??? DÅ hade jag blivit glad =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0