Förlossningsbesök

Jahapp, idag var vi på förlossningen för första gången (ja om man inte räknar med när vi gjorde UL men det var ju så länge sen). Allt verkade iaf bra så vi blev inte alltför långvariga. Fick lyssna på hjärtljuden via CTG-makapären i en dryg halvtimme och min käre man fick träna armmusklerna. Han fick nämligen sitta och trycka lite på en av de små makapärerna hela tiden då lill*n gärna rörde sig lite då och då och låg lite svårt till. Det tickade iaf på fint som sagt!

Imorgon ska vi till barnmorskan på rutinbesök, passande nog! Man fick sig verkligen en ögonöppnare nu att det inte är så himla länge kvar ändå...!!! Men trots att jag haft mkt sammandragningar sen vi åkte från förlossningen tror jag det är ett bra tag kvar tills "the real thing" för jag känner inga andra känningar. Med tanke på födelsedagsansamlingen i januari får h*n iaf gärna vänta tills nästa månad! =)



Jag och min mans hand med CTG-makapären på tjockmagen =)

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hörrö, du ska inte vara så säker på att det inte är dags när som helst.;-) Jag hade inga känningar alls, inte en endaste förvärk eller ond sammandragning. Två dagar innan Emma föddes promenerade jag 1,5 mil i det fina vädret och dagen innan var jag och shoppade i Malmö hela dagen - och på natten, halv två, gick vattnet! (En vecka för tidigt!)

Du har en sån spännand och underbar tid framför dig. :-D



Kram Kattis

2009-01-13 @ 20:18:48
URL: http://kattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0