Lite färg, film och lydnad

Idag har jag och Storm haft en lugn och skön dag som vanligt. Tja... Storm kanske inte tycker att det är så kul alltid men han är en riktig mysgris iaf och älskar att ligga och gosas och tur är ju det!

Jag har färgat håret nu iaf till den "riktiga" färgen. Jag följde ett tips jag fick tidigare här på bloggen och valde en röd brun färg från Garnier, inte riktigt samma dock tror jag. Efter det såg vi film och myste. Såg A Cinderella Story för åtminstone fjärde gången, den är riktigt bra faktiskt. Rolig och romantisk, allt man behöver väl? ;) Igår såg vi den tredje Mumien-filmen. Den var också helt okej! Har inte sett ettan dock, bara tvåan och nu trean.

Efter filmstunden körde vi lite lydnadsträning här inne. Det var väldigt länge sen sist!!! Han var dock jätteduktig! Men vi körde ju inte riktigt så "strikt" som vi körde när vi var inne i träningssvängen. Gjorde lite fot, platsliggning, apport och sånt bara. Inte så länge och inte så många gånger. Bara för att han ska få göra NÅGONTING mer än att ligga och ha det trist. Bara för att matte är för trött för att gå på långisar behöver ju inte han lida. När husse kommer hem blir det väl dock en längre promenad som vanligt, skönt =) Längtar tills jag kan hänga med på raska långpromenader också men just nu orkar jag inte... Blir för tungt i magen och så blir jag för andfådd så fort det är minsta uppför eller går lite för fort. Men när liten har kommit ut då jäklar!!! =D

Åhh.... *myser* Det blev precis "We should always be together" med Billy Goodrum (Kingpin soundtrack) på iTunes. Älskar den här låten...!!! *svävar iväg*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0