Mindre gul idag - mini makeovern fortsätter

Nu är jag mindre gul på skallen efter att ha gjort ännu en blondering, dock en mildare. Det blev MOODs Pärlblond som skulle vara bra mot gula nyanser. Nu ska jag göra en skumtoning på det här, Goldwells 10V, som tydligen också ska ta bort gula nyanser och sen har jag Revlons Nutri Color Cream nr 1002 - White Platinum som också ska vara bra om man vill ha det där mer vitblonda än gulblont. Den används vid typ varje dusch, typ som ett silverschampo men ändå inte. Jag hade Revlons Nutri Color Cream nr 600 - Fire red till bröllopet och ni som såg mig då såg ju vilken häftig röd färg det var! Har kvar den än, dom räcker ju 10-15 ggr, men har ju inte så mycket användning av den just nu... =) Iaf, så hoppas jag att 1002 är lika bra den! Goldwells 10V räcker tydligen ca 5 gånger, men jag har ju så kort hår så det kanske räcker ännu längre också...

Nåja, jag har iaf nu lagt ner knappt 500 kr på produkter (blonderingarna plus Goldwells toning plus Revlons Nutri Color Cream) för att bli blond, jämfört med dom ca 1500 kr som dom skulle ha hos frissan. Visserligen var det räknat i överkant och inkl klippning men även om det hade varit 1000 kr hade jag tyckt att det var för mkt på mitt korta hår, plus att jag hade antagligen ändå fått köpa Goldwells toning och Revlon krämen. Så... bra deal tycker jag =) Behöver eg inte direkt klippa håret heller, vill bara fixa till i nacken och vid öronen men det kan jag ju bara försöka få nån att fixa. Frågan är bara vem för min man vägrar. Någon frivillig??? ;)

Nästa steg i min "mini-makeover-innan-jag-blir-mamma" är att köpa nya glasögon! Har beställt hem provglasögon från LensWay. Svinbilliga glasögon ju! Dom jag tycker verkar finast kostar 495 kr plus att jag vill ha antireflexbehandling och hårdhetsbehandling så då blir det totalt 196 kr till (alt. 298 om jag väljer tunnare glas för då ingår också föregående nämnda behandlingar). RÄTT billigt för kompletta glasögon! Tyvärr kan jag inte prova just dom bågarna hemma för det är typ extra bra erbjudande el vad dom sa på kundtjänsten, men jag ska prova dom här 4 jag beställt hem och om jag inte verkligen gillar någon av dom beställer jag nog dom ändå. Man har 30 dagars öppet köp så det är ju ändå lugnt...

DESSUTOM har jag hittat lite kläder på LaRedoute som jag funderar på att beställa. Reagrejer mest, och eftersom att det ju kan ta ett tag innan man får sin "vanliga" storlek, eller vad det nu blir för storlek, så är det inget åtsittande utan bara mysiga kläder och jackor. Även några tröjor till min man. Men min erfarenhet därifrån är att man får skicka tillbaks en hel del för att det inte är vad man trodde så jag beställer alltid mer än jag egentligen känner för att betala om man säger så. Annars är ju risken att man inte får NÅT nytt alls och det är ju lite trist när man sett fram emot det där paketet... Risken är bara att man älskar ALLT och då kan det ju bli dyrt... Nåja, får se hur det blir med den saken. Inget bestämt eller beställt än iaf!

Märks det att jag är lite rastlös? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0