Fråga: Vart sov/sover era barn?

Till alla er som har barn har jag nu en fråga: Vart sov/sover era barn? Nu tänker jag främst första tiden. I er säng? I vagga i ert sovrum? I eget rum? Och en följdfråga för er med äldre barn: När flyttade barnen från ev er säng till egen säng, ert rum till eget osv?

Leo sover i vår säng, och helst sover han vid mammas bröst efter maten. Vi har dock lyckats få honom att sova på sin egen kudde några gånger så det är väl steg 1. Nästa steg blir vaggan (lär dock ta ett tag...) och sen (om några månader) spjälsängen i sitt egna rum. Han är ganska svår att få att somna, eller rättare sagt att få att fortsätta sova. Men nätterna går oftast bra, han brukar sova 2-3 timmar mellan amningarna. Dom senaste 2 nätterna har dock varit lite jobbigare, igår tog det ett bra tag innanhan äntligen somnade.

Imorgon börjar maken jobba igen och så kommer min mamma på besök tills på söndag, trevligt!

PS. Nu har jag bara 2 kg kvar till "pre-grav"-vikt!!! =D Och lite löst att tighta till när jag får börja träna... ;) DS.

Kommentarer
Postat av: Carola

jösses..här finns 8 kg kvar:).



Mina 4 barn har nog alltid valt var dom vill sova:)

Lisa sover med oss i sängen, Agnes 4 år kommer på natten till mamma...Nils sover i sin säng..Sanna har kommit till sängen är hon velat..



Jag har aldrig varit "hård" när det gäller sånt..Tycker det är mysigt med mina barn jag..Sanna kunde krypa ner när hon var 12 år t.om...



Tar det som det kommer..

Puss på din finfina kille..hoppas vi kan ses snart..

Carola och lilla Lisa

2009-03-08 @ 22:26:53
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Kattis

Vi började med att ha Emma i vår säng, i ungefär tre-fyra veckor. Men ingen av oss sov speciellt bra. (det var mest för min skull hon sov med oss) Sedan flyttade hon till spjälsängen i vårt rum. Hon sov hur bra som helst i den! Sedan i början av januari flyttade hon in i eget rum och nu sover alla mycket bättre. Hon stärdes av oss och vi av henne. Barn sover ju så ytligt många gånger under natten och hörde hon oss under en sån period så vaknade hon direkt. Så skönt!

Men det där med var och hur barn sover är ju helt individuellt, det som passar oss passar inte andra. Jag har kompisar som samsovit i flera år samtidigt som andra har flyttat över barnen i eget rum efter bara en vecka eller två! Gör som ni själva tycker är bäst och trivs med!

Kram!

2009-03-09 @ 12:33:40
Postat av: En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Hej!

Melvin sov i egen säng från början, ett tips är att om det är mycket space runtom bebisen så kan man boa in genom att lägga en filt eller handduk runt så det blir som ett bo.



Eget rum fick Melvin när han var 7 månader

2009-03-09 @ 22:26:05
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Kattis

Läste i boken om Emma att hon bara sov med oss i en vecka och flyttade sedan över till egen sägn i vårt rum. Tänk så fort man glömmer! ;-)

2009-03-10 @ 07:25:42
Postat av: Karin

Selma sov bredvid mig i vår säng i ca 2 veckor, sen fick hon flytta över till spjälsängen som står bredvid vår säng. Just nu varierar vi, nån natt sover hon bredvid mig och nån natt sover hon i sin säng, alldeles beroende på hur kinkig hon är eller hur trött jag är!

2009-03-10 @ 10:27:05
URL: http://www.annanirak.blogspot.com
Postat av: sofia (globen)

Vi sov i samma säng första veckan, sen spjälsäng precis bredvid vår säng, sen i vår säng, sen i spjälsäng i eget rum, sen i egen säng....osv...

Allt ändrar sig hela tiden, testa och se vad som funkar för stunden (som kan vara allt från en dag till flera år) är mitt råd. Kolla om det funkar med att ge honom en snuttefilt av en gammal tshirt eller nåt som du har haft på dig (om du vill ha honom liggande för sig själv lite mer vill säga)som luktar lite mamma. Vi använde en gammal Tshirt som örngott ett tag, funkade jättebra (för stunden ;))

2009-03-11 @ 14:15:19
Postat av: Carola

såg dig när du var ute på prommis i går..Satt inne hos mamma och kikade ut genom köksfönstret så dök du, storm, din mamma och vagnen upp...Kunde inte springa ut dock:)



Ses snart hoppas jag..

2009-03-11 @ 22:15:14
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Carola

du som gillar bullisar, kika in på bloggen..har tävling där nu

kram

2009-03-13 @ 13:24:34
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0