Stackars liten

Leo har problem med gaser i magen så vi har som sagt börjat ge honom Sempers magdroppar. Idag blir sjätte dagen, men inga förbättringar än. Vi har haft lite bättre på nätterna än de två jobbiga nätterna nyligen, men inatt/imorse t.ex. låg han och krystade från 3 till typ 8.30. Han har alltså sovit typ 3-4 timmar inatt... Har inte fått honom att sova än heller, bara nån minut då jag hann duscha (puh!). Somnade inte trots att jag hade honom i selen och dammsög, han brukar somna i den. Ska iaf snart ut på prommis så hoppas han somnar i vagnen då. Men han är nog grymt övertrött nu och då är han jättesvår att få att sova. Sådan mamma,sådan son...

Ringde iaf BVC imorse och nu ska jag försöka dra ut lite på tiden mellan amningarna, typ 15-30 min extra. Hon sa att det kan vara att han äter så ofta att magen inte hänger med för han får ju i sig det han behöver, men små kan ha svårt att tolka signaler och kan tro att dom är hungriga fast dom inte är det. Och han äter ju typ jämt så det kan nog stämma. Vi ska också massera magen och jobba med benen på kvällen innan läggdags, en liten mysstund! Och så ska vi fortsätta med magdropparna såklart. Får hoppas att det blir bättre för det gör riktigt ont i mammahjärtat när han ligger där och har det jobbigt!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Sigrid har oxå en massa gaser i magen och brukar ligga och krysta/grina ibland i flera timmar på natten. Kör med Minifom - men tycker inta att det hjälper så mycket... Jobbigt, för det blir ju inte så mycket sömn för varken henne eller mig...

2009-03-18 @ 11:40:47
URL: http://lillplupp.wordpress.com
Postat av: Maria (riada)

Du kan ju prova att utesluta mjölk ur din kost ett par dagar och se om det hjälper. Tydligen kan en del barn få magknip av komjölk. Du måste i så fall utesluta ALL mjölk dvs. både laktos och mjölkproteinet. Läste på nätet då när Thea hade magknip att många bebisar blev hjälpta av detta, inte aktuellt för oss dock eftersom jag redan är mjölkfri. Om du äter mycket lök kan det också ge bebisen gaser. Jobbigt är det, men för oss gick det över av sig själv...nu fiser hon bara men verkar inte märka det :)

2009-03-18 @ 12:53:51
Postat av: Carola

såg att du messat mig..har inte mobilen med och på så ofta sen jag fick lisa:)

Njuter av dagen bara..

Nu är jag förkyld men nästa tisdag kan vi kanske försöka ta en prommis med barn och hundar:)

kram på er alla

2009-03-19 @ 09:30:47
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Kattis

Till mig sa de också att sluta med mjölk, men bara den mjölk jag drack. Jag älskar ju mjölk och dricker det till maten. Slutade också med stark mat, och annat som är känsligt för små magar. Fastän du inte blir dålig i magn av det du äter så kan lille Leo bli det! Hoppas verkligen det blir bättre snart, vet hur jobbigt det är när ens lilla hjärta har ont och man inte kan göra nåt åt det.

Stor kram!

2009-03-19 @ 20:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0