Svarsleenden och andra saker

Den senaste tiden har vi fått lite svarsleenden från Leo, och de blir fler och fler. Igår sov han mkt på dagen faktiskt, bla drygt 2 timmar i vagnen (varav drygt en timme när den stog stilla utanför fönstret hos svärföräldrarna!!), och på kvällen när vi såg på tv var han jättenöjd och lugn. Satt i pappas knä och hade det mysigt. Han är jättestadig i blicken (varit länge) och blir mer och mer medveten om världen för var dag som går, lyssnar noga och följer med blicken när man går. Äter och skiter fortfarande jämt dock ;)

I förra veckan pumpade jag ut 100 ml som maken fick ge i flaska när han kom hem. Det sa SLURP så var det borta och sen åt han som vanligt från bröstet också, vart stoppar han allt den ungen!? Det var väldigt populärt, han tyckte det var mysigt med den närheten som det blir och det förstår jag. Det är ju speciellt. Så jag ska köpa en bättre pump, för att skona både bröst och axlar, och börja pumpa ut så att han får ge åtminstone en gång per dag och så att vi kan lämna mjölk om vi har barnvakt nån sväng.

Nä nu är det nån som vill ha mat, igen... Han åt för ca en timme sen... =) Men det varierar, ibland kan det ta en timme som nu, ibland tre. Aldrig mer, då sover han isf men ALDRIG mer än fyra timmar. Nä, nu mat och sen är det prommisdags! See ya!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Lisa, jag har en superbra bröstpump, en Avent. Jag köpte den för 549 kronor men du kan få köpa den för 300 om du vill. Kommer inte använda den mer då Emma inte tar flaska och jag ska sluta amma snart.

Så här står det om pumpen på butikens hemsida:



"ISIS Bröstpump arbetar snabbt, mjukt och tyst utan hjälp av motorer eller batterier.



I kliniska studier har AVENT ISIS bröstpump visat sig vara lika effektiv som sjukhusens elektriska och batteridrivna pumpar.



- Kliniskt bevisad, lika effektiv som elekroniska och batteripumpar

- Naturlig och varsam

- Enkel att sätta ihop och rengöra.

- Kan förvaras sterilt under resa."



Gå in på:



http://www.g-knapp.se/scripts/artikel.cgi?artikelnr=447





Och se den på bild!

2009-03-30 @ 17:07:25
Postat av: Kattis

Lisa, jag har en superbra bröstpump, en Avent. Jag köpte den för 549 kronor men du kan få köpa den för 300 om du vill. Kommer inte använda den mer då Emma inte tar flaska och jag ska sluta amma snart.

Så här står det om pumpen på butikens hemsida:



"ISIS Bröstpump arbetar snabbt, mjukt och tyst utan hjälp av motorer eller batterier.



I kliniska studier har AVENT ISIS bröstpump visat sig vara lika effektiv som sjukhusens elektriska och batteridrivna pumpar.



- Kliniskt bevisad, lika effektiv som elekroniska och batteripumpar

- Naturlig och varsam

- Enkel att sätta ihop och rengöra.

- Kan förvaras sterilt under resa."



Gå in på:



http://www.g-knapp.se/scripts/artikel.cgi?artikelnr=447





Och se den på bild!

2009-03-30 @ 17:07:47
Postat av: Kattis

Ok, då tar jag med den upp i Påsk! Ska bli så kul att ses! :-D

Kram!

2009-03-31 @ 13:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0