Dagens i-landsproblem och gravidflås

Ja... man kan ha hårproblem fast man knappt har något hår. Verkligen! Jag har följande problem med mitt hår:

  1. Så fort jag sovit, vilat eller haft mössa på mig står håret åt alla de håll.
  2. Jag måste ärligt talat erkänna att jag saknar mitt långa hår lite... eller ganska mycket... =(
  3. Jag är (redan) less på min hårfärg och vill antingen klippa bort det lilla färgade som är kvar eller färga på nytt men a) om jag klipper bort det som är kvar blir det ju ännu kortare och tar ännu längre tid att spara ut och b) om jag färgar det klippte jag bort det helt i onödan (klippte ju jättekort för att få bort det färgade)...

VAD GÖRA???

Jag får väl bara bita ihop och vänta en si sådär två år tills det är långt igen... Jag KUNDE ju bara ha klippt till en roligare frisyr när jag hade långt och färgat det till en färg som inte kräver lika mycket underhåll och som inte tappar lika mycket färg som rött, men näääää. ;)

Nu när jag fått gnälla av mig lite om det kan jag ju också påpeka att mitt flås börjar bli väldigt dåligt!! Har varit mindre bra ett tag men blir bara värre och värre =) Märks verkligen att jag nu (enligt gravid.se) har ökat mängden blod med 50% plus att jag ska ta in 20% mer syre. Det är tungt för kroppen/lungorna vid ens minsta ansträngning... Vi har en trappa upp till vår lägenhet och om jag åkt bil el dylikt går det hyfsat bra men om jag kommer in från en promenad (vilket det ju blir några om dagen med hund) håller jag på att krevera när jag kommer upp för trappen. Känns inte så farligt när man går men så fort man stannar blir det tuuungt i lungor och kropp. Samma med uppförsbackar, oavsett hur små. MEN!!! Det är ett väldigt lågt pris att betala för miraklet i magen =D

Kommentarer
Postat av: Guess who...

Jamen varför är jag inte förvånad angående håret?!?? Men Hansson!!...

2008-12-22 @ 18:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0