Diskmaskinen inkopplad!

Nu är äntligen diskmaskinen inkopplad så nu är det bara att fylla den så vi kan premiärdiska! Det lär dock inte bli idag för vi ska på "andningskurs" ikväll så vi äter inte hemma. Men imorgon ska jag baka lussekatter på dagen och sen ska vi nog göra knäck på kvällen så då kan det nog bli lite disk =)

Som sagt ska vi alltså på andningskurs ikväll, andra träffen. Och denna gången får gubbarna följa med =) Ska bli kul att träffa alla igen och att dessutom få träffa deras respektive. Det har inte blivit så mkt andningsövning här hemma, men vi ska sätta igång på allvar så snart min man också fått se filmen (Innan du föder) och lite sånt. Ikväll ska vi se en annan film, kommer inte ihåg vad för nån dock...

På tisdag är sista kurstillfället på föräldrakursen och efter det ska vi till barnmorskan (hon som också leder kursen). Den här gången har jag faktiskt en del frågor, om jag kommer ihåg dom vill säga ;)

H*n rör sig iaf väldigt mycket i magen. Inte så mkt sparkar utan med rörelser och tryck, men det verkar ju vara logiskt med tanke på texten från Vårdguiden (se nedan). Har även en del sammandragningar, men dom gör inte ont. Bara att magen blir superspänd.

Nu går jag iofs in i vecka 33 på söndag så jag är ju lite sen med den här texten, men så här är det för barnet i vecka 32:

De sparkar du känt tidigare är nu mer som knuffar eftersom barnet börjar bli för stort för att röra sig fritt i fostervätskan. Barnets lungor förbereder sig inför den riktiga andningen. Kroppens viktiga organ och nervsystem fininställs. Underhudsfettet som det varit magert med tidigare har nu vuxit till och barnet ökar snabbt i vikt. Nu utvecklar barnet förmågan att svettas. Vikt 2 kg.

- Vårdguiden

Tänk... det är bara lite drygt 7 veckor kvar nu... +/- 2 veckor... tiden går fort när man har kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0