Förbannade A-kassa!

Trodde jag skulle få pengar från a-kassan igår (AEA), ringde telefonbanken men inga pengar. Kollade deras hemsida och då skulle vi visst få pengar den 23:e. Är nästan säker på att det ändrats från den 22:a, men okej. Skulle alltså få pengar från dom idag, vilket verkligen behövs för jag måste köpa lite grejer innan vi åker ikväll. Visst kan ju min man betala, var bara typ strumpbyxor till mig och zinkpasta till Storm, men han jobbar ju hela dagen och sen ska vi åka så jag hade ju tänkt hinna göra det innan "mammalunchen" idag. Dessutom skulle jag ha köpt lite grejer igår, bla lite julklappar, som jag alltså inte kunde göra. Jag vill ju också ha lite pengar, inte bara leva på min man. Ringde banken för att kolla om jag fått pengar, ICKE SA NICKE! Ringde AEA. "Ja vi jobbar på det, det du kan göra är att ringa banken och kolla om det har blivit nåt fel i överföringen, och har vi gjort något fel har vi ju ditt personnummer nu så ska vi kolla upp det, det är tyvärr allt vi kan göra." Jaha. JAG ska ringa banken? I don't think so, det där får dom sköta, är inte jag som får betalt för att snuva andra på pengar. Att ta betalt för att man är med i a-kassan är dom minsann jävligt bra på.

Tänk alla som VERKLIGEN behövde dom där pengarna precis innan jul.¨Tack a-kassan för att ni finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0