Julfint, peppisar och skyltsöndagsfynd

Äntligen har vi fått lite julfint i stugan! (Ja, vi bor ju inte i en stuga... men ni förstår.) Jag slet som ett djur hela fredagen och det blev riktigt mysigt! Visst är det lite saker kvar att göra i lgh men nu känns det ganska lugnt inför juletider iaf. Är inte totalt kaos överallt. Här är en liten detaljbild:



Duken har jag ärvt av min farmor, den hade hon jämt på köksbordet på julen. Skålen fick vi av K & L i bröllopspresent och apelsinerna dekorerade jag i fredags morse =)

I fredags kväll var min man borta hela dagen och kvällen. Dom hade möte med jobbet och sen åt dom middag och gick på krogen så jag hämtade honom kring halv ett på natten. Så jag passade på att göra peppisar den kvällen, dom blev riktigt bra faktiskt och det tog inte alls så lång tid som jag trodde det skulle göra.




I går var jag som sagt med min svärmor på skyltsöndag. Vi gjorde faktiskt ett riktigt fynd! Gick förbi ett hus i Gamla Stan (i Gävle då såklart) där det hängde fullt med barnkläder inne så vi tänkte att det var en butik och gick in. Då visade det sig att det var en kvinnas ateljé där hennes dotter hade tillfällig utförsäljning av Moonkids kläder (hon hade eg inte butik i Gävle vad jag förstod) och det var sådär halvofficiellt öppet. Nästa söndag skulle dom ha öppet en sista gång och sen skulle hon packa ner grejerna så dottern skulle ta dom igen. Iaf, där köpte vi en body för 80 kr och fick då en mössa på köpet och så köpte vi en vårjacka för 50 kr. Jag kollade på en webb-butik när jag kom hem vad dom egentligen kostar. Bara bodyn kostade då 189 kr och mössan 95 kr, lite skillnad!!! =) Så det kan jag tipsa er om. Gå in i Gamla stan från söder på Övre Bergsgatan och så ligger det där på vänster sida, nästa söndag (2:a advent) skulle dom alltså ha öppet där. Liten fick dom i present av svärmor =)



Body i stl 50/56 plus mössa, 80 kr.



Vårjacka i stl 62/68, 50 kr.

Kommentarer
Postat av: K

Åh vilka fina kläder... och priser!!!! Vill också shoppa till prinsessan där!

2008-12-01 @ 20:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0