Sista föräldrakurstillfället och barnmorskebesök (och bild!)

Idag var det sista föräldrakurstillfället av tre. Vi pratade mestadels om vad som händer när bebisen kommit, tankar kring uppfostran, inköp, föräldra"ledighet", dagis osv. Som vanligt var det väldigt trevligt och lärorikt. Jag tog med lite peppisar och knäck också till fikat (man kan köpa saft eller kaffe där men dom har inget till) och det verkade ju uppskattat iaf! =) Ska bli spännande att träffa alla efter bebisarna kommit sen, vi kommer att vara samma grupp på föräldrakurstillfällena via Barnavårdscentralen. Men hoppas man träffas innan också. En i gruppen känner jag ju lite sen tidigare så vi kommer garanterat träffas innan. Och idag upptäckte vi att ett av paren bor någon gata bort bara så dom kanske man också stöter på innan dess. Man vet aldrig! =)

Barnmorskebesöket gick också bra som vanligt, skönt! =) Jag hade fått liiiite bättre blodvärde (hade 117 förra gången och nu hade jag 118 =P), blodsockret var bra (trots att jag nyss ätit knäck, hihi), hjärtljuden var finfina osv. Magmåttet ligger preciiis över kurvan och jag växer på bra sa hon. Dessutom har h*n lagt sig rätt nu och även om huvudet är lite rörligt än trodde hon inte att den kommer röra sig nåt mer nu utan att den kommer ligga så resten av tiden.  Min man fick också känna hur huvudet låg, det kändes tydligen väldigt tydligt. Kul!!! =) H*n ligger med rumpan åt vänster och benen åt höger (från min synvinkel) och ibland sticker h*n ut rumpan massor så magen ser helt deformerad ut, lite skojsigt.

Annars är det som vanligt. Småkrämpor hit och dit som det sig bör, livligt i maggen och... tja, ett underbart liv!!!

Här kommer en bild på mig med maggen taget igår kväll. Jag ser ju måttligt vettig ut (inte en toppenvinkel heller...) men magen e go =)


Kommentarer
Postat av: Emma (Lily of the Valley)

Fin mage :)

Ni verkar ha en bra föräldragrupp, hoppas att vi också får den turen.

Hoppas ni får en mysig jul! Kramar

2008-12-18 @ 22:39:00
URL: http://emmakjellsson.blogspot.com
Postat av: Kattis

Åh vilken fin mage du har! Saknar faktiskt min... trodde faktiskt aldrig att jag skulle säga det! ;-D

Roligt att ni har en föräldragrupp redan, på vår bvc drog de i gång en i mitten av november (födde ju den 25 september). Kanske beror det på att alla gått hos olika bm under gravisiteten, på andra ställen än bvc?!

Tänk, snart är pyret här och ni har något alldeles underbart att "snusa" på!

Ha en fantastisk jul och hälsa maken.

Stor kram från oss i Skåne.

2008-12-20 @ 07:29:46
Postat av: En Mölnbobos Liv

Hej! Vet du att blogg.se har ändrat inställningarna så att vi som läser via rss inte längre ser hela dina inlägg utan bara de första raderna?



Hoppas att du vill ändra tillbaka som det var tidigare. Du gör det under blogg ->Inställningar

Man måste kryssa i att man vill lämna ut hela inlägg i RSS flödet



Magen har verkligen växt sen vi sågs sist :-)

2008-12-21 @ 14:39:24
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0