28 veckor och 7 kg tyngre...

Igår hade det gått prick 27 veckor så nu är vi inne i vecka 28! Igår när jag vägde mig hos svärföräldrarna sa vågen att jag gått upp 7 kg totalt... börjar bli tjockis! =P

"Nu har barnet stora chanser att överleva om det skulle komma. Barnet har ökat i vikt cirka tio gånger de senaste elva veckorna. Barnet kan fortfarande vända sig ett tag till. De flesta barn fixeras sedan med huvudet nedåt i födelsekanalen fast en del lägger sig istället på sidan eller med stjärten nedåt. Då kan man försöka vända barnet. Hjärnan börjar forma de olika vecken. Hittills har den varit ganska slät. Vikt 1 200 gram." - Vårdguiden

Idag är det ju Fars dag! Jag har redan ringt pappa (han och mamma var dessutom hos morfar så han är också "grattad") och i eftermiddag ska vi med mannens föräldrar till hans morföräldrar. Innan det ska vi på stan en sväng och leta lite grejer =)

Igår fick jag värsta rycket och sydde nästan klart en tygpåse! Har upptäckt att det är väldigt roligt att sy så nu har jag flera projekt på g =)

Men nu ska jag kika lite på Adlibris och sen ska vi åka! Ha en mysig söndag och en härlig fars dag alla pappor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0