Ökad aktivitet och en ny favorit

Aktiviteten i magen verkar öka. Jag har de senaste nätterna sovit ganska dåligt, vänder på mig ofta för jag får ont i höfterna när jag legat på samma sida ett tag, och i stort sett varje gång känner jag direkt hur liten i magen också börjar vända sig. Kanske h*n vill ligga åt ett speciellt håll och jag "förstör" det genom att vända på mig? H*n rör sig även mer dagtid tycker jag, och så börjar det kännas mer, alltså tydligare/hårdare. Är iaf mysigt att påminnas att h*n faktiskt är där inne, på riktigt!

Vi, jag och min man, har förresten fått en ny favorit! I lördags var vår granne här på middag, jag gjorde en gryta på älg, purjolök, morötter, paprika, lök, grädde, vatten, fond och sambal oelek och så potatisgratäng och sallad till det, gott =) Iaf... vi fick lite presenter av henne, bland annat en massageolja från Lush! Dom flesta av er kanske känner till Lush som vi gjorde innan lördagen som var, det vill säga som den butiken som stinker när man går flera meter därifrån. Men vi lärde oss en hel del under lördagskvällen då vår grannes syster jobbar på Lush, och nu är det vår nya favorit! Inte nog med att de helt har tagit avstånd från djurtester så har de dessutom ett väldigt brett miljötänk. Bland annat så är massageoljan inte i rinnande form utan i "tvålform" som man gnider mellan händerna för att få olja från, vilket gör att man slipper plastförpackningen som annars skulle användas för oljan. Och så gör dom med många av sina produkter, kolla in själva på deras sida vetja, http://www.lush.se/. Inte visste vi att dom hade så många produkter heller, jag trodde dom mest hade tvål och badgrejer.

Detta var den vi fick (innehåller bara naturliga och ekologiska ingredienser):



Pris: 79 kr / 65g

Om du aldrig förut provat någon av våra massageoljor kan det vara en bra idé att starta med Therapy. Therapy är mild i doften och passar alla. Vi rekommenderar den även till blivande mammor med stora, härliga magar (kakaosmöret hjälper till att motverka bristningar). Lavendeloljan lugnar både hud och sinne och nerolin verkar upplyftande på humöret. Gör som så många Therapyfans världen över - köp en eller två för en liten slant, så kanske du kan spara en stor slant på annan slags terapi?

Ingredienser: kakaosmör (theobroma cacao), sheasmör (butyrospermum parkii), parfym (perfume), lavendelolja (lavendula hybrida), neroliolja (citrus amara).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0