Rastlös = bullbak

Igår kväll var jag jätterastlös, som vanligt, men hade ingenting jag kunde göra som jag ville göra så det blev bullbak tillslut! Jag bakade special-lussebullar. Fick receptet av en kvinna som tog över mitt jobb när jag slutade på ett vikariat förut. Man gör lussebullsdeg, jag gjorde efter ett recept med Kesella i (dom blir saftigare), och sen gör man som när man gör vanliga bullar. Fast istället för smör, kanel och socker sätter man philadelphiaost, vit choklad och pistagenötter. Mumma!!! =D



Senare i veckan blir det tradidtionella lussekatter och så peppisar på fredag. Min kära man ska på möte med jobbet och sen ska dom ut och äta och sen säkert ta en öl eller tre... så får väl se när han kommer hem =) Så då passar jag iaf på att baka peppisar.

Jag känner förresten inte alls igen mig i alla beskrivningar om hur man kan känna sig nu som gravid. Visst har man lite krämpor här och där, skulle man börja tänka efter skulle det bli en ganska lång lista tror jag nog, men det hör ju till och är inget jag ojar mig över! Har iaf haft turen att slippa samla på mig en massa vatten än så länge *peppar peppar* och trots att mina blodvärden ju kunde vara bättre (jobbar på det) så känner jag mig väldigt pigg och... rastlös! =) Men nu har jag beställt, och ska beställa, lite grejer så att jag snart ÄNTLIGEN kan komma igång lite med silversmidet här hemma! På mitt eget sätt, ni får se sen ;) Jag har iaf haft, och hoppas att det håller i sig, väldigt tur med min graviditet. Det tackar jag oerhört för...*peppar peppar igen*

Kommentarer
Postat av: Kattis

Njuuut! Jag hade heller några krämpor, samlade inte på mig något vatten, fick ingen foglossning eller annat jobbigt. Jag hade med andra ord en helt komplikationsfri graviditet och har nu världens underbaraste Emma! :-D

Men du, gör en sak som jag inte gjorde, ta det lugnt, läs, titta på tv och bara var.... det kan du inte göra sen - på ett bra tag i alla fall!

2008-11-24 @ 19:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0