Skadad av silver

Igår lyckades jag få min första skada på silversmideskursen. Väldigt allvarlig... stack mig på fingertoppen =P Men det är jätteömt! Småsår är nästan värst! När jag talar om skada kommer jag oooooosökt att tänka på sjukhus och så kommer jag oooooosökt att tänka på BB. Vi har bokat in oss på föräldrabesök på BB nu så den 19 november ska vi dit för att bli guidade runt lite, få lite info om amning och första tiden som föräldrar. Ska bli kul! Kommer bli ännu lite verkligare då tror jag =)

Inatt sov jag förresten ganska bra! Vaknade en gång och hade jätteont i höften/rumpan, men i övrigt tror jag att jag sov i stort sett hela natten!! =D Drömde dock väldigt mycket... och många drömmar jag drömmer nuförtiden vet jag inte riktigt om det är sant eller inte. Jag hörde t.ex. att man kan känna alla kroppsdelar på bebisen utifrån genom att känna på magen, vilket jag har försökt med lite smått, HELT utan framgång... Man ska nog veta vad man gör för att lyckas. Men så drömde jag att jag kände ryggraden jättetydligt och att den sen flyttade sig så jag kände hur den rörde sig liksom. Och det kändes SÅ verkligt, men inte det...

Igår var en av min mans kompisar (och min såklart!) här på middag. Jag gjorde potatis- och purjolökssoppa och sen en kladdkaka och så såg vi film, Taxi. Jag är så himla chokladsugen nuförtiden så jag "slickade" rent skålen osv och sen åt jag upp ca halva kakan...! =P Är lite kvar så det äter jag väl upp idag då *hihi*

Nu ser jag fram emot en lugn mysfredagkväll med min man och lilla sötgrisen (hunden alltså), hemmagjord pizza imorgon och så fika med en massa andra gravida tjejer här i Gävle på tisdag!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Passa på att äta choklad nu, för när du ammar kanske du inte kan äta det. Emma har känslig mage, lite kvällskolik och då är bla choklad ett av livsmedelna man ska se upp med. Trist, jag som ÄLSKAR chiklad!!!

2008-11-09 @ 21:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0