Hemma!

Borta bra men hemma bäst som man brukar säga =) Trots att jag får spunk av all städning som skulle behöva göras... Men jag orkar inte börja gräva i lådorna som är kvar förrän vi fått golvet slipat och kan sätta upp IKEA-hyllan som vi har en massa lådor i. Den sväljer massor så när den väl kommer upp försvinner nog en hel del och då blir det lättare att sätta igång med resten. Nu känns det bara som "vart ska man börja"...

Det var iaf väldigt trevlig att vara hemma i norr, trots orsaken till besöket (begravning av min "extramamma"). Bland annat fick jag veta att en barndomsvän är gravid i 12:e veckan och är beräknad att födas dagen efter min födelsedag =D (än så länge, dom har inte varit på UL än så det kan ju ändras). Jag tror nog den blir en dag tidigt ;)

Begravningen var vacker och tårfylld, fylld av saknad, värme och kärlek! Jag var glad för jag lyckades sjunga en sång på minnesstunden. Jag skrev den sången till min farmor när hon dog och min "mamma" tyckte väldigt mycket om den. Var inte säker på om jag skulle lyckas sjunga den utan att börja gråta men jag lyckades, för "mammas" skull.

Nu är det iaf ny vecka och det är full rulle som vanligt! Kurser, fika med andra (blivande) mammor i Gävle, svägerskan med barnen är hos svärföräldrarna och hälsar på några dagar nu när det är höstlov och dessutom ska vi ha Halloween/inflyttningsfest så vi måste städa städa städa!!!!

Jag har förresten äntligen kommit igång med stickningen av en blåbärsmössa till liten!!! =) Min man har sagt att han också vill ha en så att han kan matcha liten sen, hahahaha =P

Kommentarer
Postat av: Karin bergman

Hmmm.. en blåbärsmössa.. är det kanske en liten pojke där inne då, annars skulle det bli en smultronmössa eller? eller ni kanske bara föredrar blåbär framför smultron..hmmmm?

2008-10-29 @ 11:16:30
URL: http://annanirak.blogspot.com/
Postat av: Pumlan

Det är helt enkelt bara för att jag tycker bättre om den av någon anledning, vi vet inte vad det är för "sort" där inne =D

2008-10-29 @ 13:02:34
URL: http://pumlanmefamilj.blogg.se/
Postat av: Karin bergman

hihi..okej.. ja vi får väl se vad det är som tittar ut i februari! Jag är i alla fall inte långt från förlossning och det ska bli sååå skönt när hon är ute. Sparkarna gör bara mer och mer ont och det blir svårare och svårare att röra sig. Bara att hålla ut ett par veckor nu!

2008-10-29 @ 16:20:04
URL: http://annanirak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0