Nattliga tider och hjärnsläpp

Nu har jag (troligen) kommit på varför det har varit värre i Leos mage de senaste tre dagarna. Jag har ätit kryddig mat to-lö... Vill inte säga stark för det var den inte (bara den igår) men kryddig iaf. Tänkte inte alls på det förrän jag satt och åt thaimat på Bali Garden igår och själv blev lite bubblig i magen (trots att min mat inte ens hade EN chilifrukt i menyn). Jag som hållit mig borta från det tidigare, måste ha fått hjärnsläpp... Så imorgon kanske det borde gått över lite då.

Nu har jag varit mjölkproteinfri sen i torsdags så vi får väl se om det blir bättre av det då. Hoppas på sätt och vis inte, så jag får börja om och äta som vanligt igen. Men vill ju såklart att Leo ska bli bra, men om inte mjölkproteinsstoppet hjälper ska vi testa Gripe Water och hoppas på det. Han ärver sin mors krångliga mage...

Men så lite goda nyheter! Igår natt sov Leo hela 6 TIMMAR med endast två små avbrott. Han somnade kring 22, vaknade 2. Då skrek han inte efter mat som han brukar utan lät mer som han gör när han tappat nappen och vill ha tillbaks den, så jag gav honom nappen och vips sov han igen! Samma sak hände kl 3. Men klockan 4 var det matdags. Sen var magen kass igen men han sov iaf periodvis tills han åter ville ha mat kl 8. Även om han inatt åter ville ha mat efter 4 timmar är det iaf skönt att det går åt rätt håll!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hoppas det blir bättre för lillen snart! Emma fick också ont i magen när jag åt kryddstarkt - till och med när jag åt sushi med den lilla wasabin som var under fisken! Även av kinamat som inte var stark, men kryddig reagerade hon på! Jag slutade också dricka mjölk, men det hjälpte inte... så det började jag med efter nån vecka igen... dock med måtta. Max ett glas om dagen! ;-)

2009-04-05 @ 14:17:43
Postat av: Lisa Sjöberg

Hej!

Jag höll mig borta från stark mat när Hugo ammade men han fick jätteont i magen när jag åt chili con carne. Med andra ord, det kan vara en bra idé att undvika bönor och andra livsmedel som är gasbildande!

Det där med sömnen blir bättre och bättre med tiden ska du se. Ibland går det framåt, ibland bakåt, men på det stora hela så kommer det garanterat att bli mer sömn för er om några månader.



Hoppas vi hinner träffas i påsk och att Leo blir bättre i magen snart!



Kram

/Lisa

2009-04-08 @ 09:16:28
Postat av: Jennie

Inne och önskar er en glad påsk!



Nu måste vi ta och styra upp en bebisträff när alla fem kommit ut!

2009-04-10 @ 18:46:14
URL: http://lillplupp.wordpress.com
Postat av: Carola

http://mammacarola.blogg.se/category/tavlingar.html



tävla om snygg mössa till leo eller dig:)

2009-04-15 @ 13:38:14
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0