Påsksemestern avslutad

I förrgår kom vi hem från påsksemestern uppe hos mina föräldrar i Luleå. Det har varit ca 1,5 veckor fulla av besök, presenter, mat och kärlek!

Var helt otroligt att se hur min morfar/Leos gammelmorfar levde upp! När mamma hade frågat om han ville komma ut till dom på middag på långfredagen hade han varit lite tveksam (han är lite rädd för att åka från hemmet nuförtiden), men så sa syrran att då får han ju träffa Leo. Då sa han "Ja men SJÄLVKLART ska jag komma ut!" =D Och han satt med Leo i famnen, sjöng och pratade och gungade. När han kom hem till hemmet igen hade han berättat för tjejerna som jobbar där om Leo och dom sa att han hade varit tårögd av glädje... underbart =) Vi hälsade även på honom två gånger och då satt Leo i hans famn hela tiden, utom vid amning. Mamma skrev ut två kort på honom och Leo också som vi ramade in och gav honom, det blev han jätteglad över. Och när jag sa att jag och Leo kommer upp igen om 2 veckor blev han ännu gladare =) Maken sa att han aldrig sett morfar så pigg och glad. Underbart!

Leo har fått MASSOR av kläder i alla möjliga storlekar! Underbart det med, fast på ett annat sätt ;) Han fick även träffa sin tremänning Ida som är en månad yngre än honom, min kompis son Hugo som är 7 mån äldre än honom och så en annan kompis dotter Emma som är 5 mån äldre. Och en massa andra människor i alla möjliga storlekar och åldrar! En händelserik första semester med andra ord!

Mamma och pappa har också fått kläder, eller fått och fått, vi har betalat dom själva. Men bara att "få" shoppa lite åt sig själv är en lyx! Dessutom hade jag pumpat så min mamma och pappa var barnvakt medan vi åkte på stan och sen hälsade på en kompis. Första gången vi var själva sen Leo kom. 6 timmar utan honom... wierd!

Första natten hemma (natten till igår) var dock mindre kul... Han somnade ca 22, vaknade ca 00, fick nappen och somnade om, vaknade ca 2, fick mat och både han och jag somnade, sen vaknade han och åt VARJE TIMME tills klockan 7, sen gav jag honom inget mer, degiga hjärnan tänkte inte på att han kanske bara trodde han var hungrig för att magen knorrade, eller så var han hungrig för att han somnade ifrån hela tiden. Igår på dagen sov han därav ingenting (övertrött), bara ca 30 min i vagnen och ca 15 min i bilen. Han gav sig fasen på att han inte skulle sova trots att han var såååå trött efter natten som var, oavsett vad vi gjorde fortsatte han vara vaken. Var först kring 20 han somnade i min famn framför Australia. Sen åt han och så sov vi. Inatt var det iaf bättre, han somnade strax efter 22, vaknade och åt ca 2, somnade om och vaknade och åt igen vid 4, somnade om i vår säng och vaknade och åt igen kring 7.

Nu har vi städat och rensat här hemma också, så det börjar se lite bättre ut. Vi var ju väldigt nära att ha köpt hus idag också (vi vann budgivningen innan vi åkte på semester), men besiktningen visade en hel del saker och vi valde, trots att vi skulle få det för vårt nya bud vilket var 380 000 kr mindre än vi vann med, att tacka nej. Är för mycket att göra innan vi kan flytta in (bla fukt/mögel) vilket bla resulterar i en massa dubbelkostnader plus att man ju aldrig vet om man får bort det helt. Så nu blir det till att Hemnetknarka igen... Suck.

Nä, nu ska jag kolla mailen och sånt innan jag ska hänga tvätt och gå ut på prommis. Leo sover bredvid mig på köksbordet =P Har säkert glömt skriva massor, men jag får skriva mer sen då. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Skönt att vara "hemma" i Luleå, men också skönt att komma hem till sitt eget igen och komma tillbaka till rutinerna. Men ska du tillbaka upp igen om 2 veckor? Flyger du då?

Det var verkligen jättekul att ses... och Leo var ju hur söt som helst! Men att du lyckats slita dig och åka på stan utan honom redan, det är starkt gjort. Själv har jag bara lämnat Emma med Lennart i tre timmar när jag var hos frisören (i mitten av mars) och så i lördags i hela 8 timmar när jag och två andra mammor åkte till Ullared! Hon tar ju dock inte flaska, men nu när jag avvecklat amningen och bara ammar på nätterna så funkar ju dagarna utan mig! :-)



Kram!

2009-04-20 @ 11:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0