BF+2

Jag trodde inte att jag skulle bli såhär men jajamen nu är man här. Bara hoppas hoppas att det ska komma en förvärk, "mensvärk", att slemproppen ska gå eller NÅT tecken på att nåt är på gång! Det enda jag har är en strulig mage. Proppar i mig katrinplommon men det verkar inte hjälpa, är NÅN som ligger ivägen där nere ;) Har haft strul med magen hela graviditeten (och innan också så det var ju väntat) men nu är det extremt. Och så läser man om tips: ät mycket fibrer, promenera minst 30 min per dag och drick mycket vatten. Jag äter mycket fibrer, jag promenerar MINST 45 min per dag (brukar ju vara mer men har ju inte varit lika alert som vanligt direkt) och jag tycker jag gör inget annat än dricker vatten. Jippie.

Har nyss kommit in från en prommis på ca 30-40 min med kära bus. Det är grymt skönt väder ute! Strålande sol, snön glittrar och det knarrar under skorna. Nu skulle det ha varit helg och vi skulle ha haft liten här, då hade vi kunnat gå ut till vindskyddet vid elljusspåret här i närheten, ätit picknick och myst i det vackra vädret!

Min man tycker det var lite tungt att komma till jobbet idag, och det förstår jag verkligen. Måste ju vara jobbigt, och inte bra för motivationen, att inte veta när man får släppa allt på jobbet för att bli pappa. Känns inte direkt motiverande att ta itu med större saker kan jag tänka mig, eftersom att man ändå inte vet om man kommer hinna avsluta det.

Men nu är vi iaf föräldrar om MAX 3 veckor!!! (Ja innan det men man vet ju aldrig hur länge man får gå över, så det kan ju bli över 2 iaf). Så många känslor man har inom sig nu, men främst längtan och en känsla av att allt känns så overkligt på nåt sätt. Fortfarande. Kommer nog ta ett tag innan man fattar att det verkligen är sant!

Idag måste vi iaf packa klart BB-väskan. Den är i stort sett klar, men måste ta en större väska och packa ner lite kläder åt oss själva också. Nu är det bara med babykläder och ett ombyte till mig. Jag ska ta med morgonrocken iaf! Har packat ned en kort klänning från Gina Tricot som jag tänkte ha som linne (sån där som fanns i massa olika färger förut) för den har knappar på axelbanden så då blir det enkelt att amma. Och så en kofta som är väldigt bylsig så den kan man ha bebisen innanför om man inte vill amma "in public". Och mjukisbyxor såklart! Sen är det ju en massa annat nedpackat men det ids jag inte rabbla upp =)

Vad mer? Hrm... Melodifestivalen sög. Så, inlägg komplett. Publicera.


Kommentarer
Postat av: Carola

kika gärna in och ställ en fråga eller 2, har försökt mig på en frågestund..

Har dock inte många kompisar...

kram och vi väntar på ditt lilla knyte

2009-02-09 @ 13:26:08
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Kattis

Glöm inte att packa ner kexchoklad och cocacola - det levde jag på mellan klockan 08.10 (när vi skrevs in) tills vi fick det underbart goda fikat efter förlossningen (Lillgumman föddes kl 17.52. Det var såååå gott!!!!



Kram!

2009-02-09 @ 19:38:46
URL: http://kattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0