BF+5 - BM-besök och lite småfix

Idag var vi på sista bm-besöket! Allt var bra, som vanligt. Jag kom visst ihåg fel sist, jag hade gått upp 12 kg totalt sist och låg på samma nu. Bm sa att det brukar vara ett tecken på att det närmar sig, att man slutar gå upp i vikt, hoppas! Ligger precis på kurvan när det gäller magmåttet och hon gissade att liten väger mellan 3000-3600 g. Hjärtat tickade på också, även om det var lite svårt att få fatt i den lill* idag, bland annat för att batterierna i apparaten började bli dåliga.

Efter det åkte vi till Ica Maxi och köpte lite smått och gott, bland annat dammsugarpåsar så att jag kan dammsuga lägenheten! Har inte gjorts på alltför länge nu och vi borde ha bytt påse typ 2-3 ggr sen... Men nu! Har dammsugit kök och toalett men nu ligger maken och ser film så jag väntar lite med resten. Just ja, glömde ju säga att det inte blev något besök hos svärföräldrarna igår. Johan kom hem tidigare från jobbet igår och är hemma idag, han känner sig hängig, frusen, trött, ont i huvet osv och vill inte att det ska bli värre ifall att det blir förlossning snart. Hade ju varit katastrof om han blev så sjuk att han inte fick vara med under förlossningen... hemska tanke. Iaf! Sen åkte vi även till Barnens Hus mitt emot och köpte en babyfilt med tummen på, så söt så =) Har ju suktat efter tummensaker ända sen jag såg Jennies fina sängkläder till Sigrid (Jennies blogg där ni kan se de fina sängkläderna hittar ni här) och nu har jag iaf en filt! =D Efter det var det ytterligare två små stopp innan vi äntligen fick åka hem till en längtande bus! Man känner sig alltid efterlängtad när man kommer hem till en glad svansviftande sötnos =)

Ja, Jennie tror alltså att det blir på lördag, och jag har ju sagt förut att h*n ska komma den 14:e, så vi får väl se om det blir så! Isf får mamma roa sig själv här nere när hon är på besök, men det går säkert bra. Hon har ju ingifta släkten och så kan hon ju hälsa på en sväng på BB (i trappuppgången då...). Men som sagt, vi får se!

Imorgon ska jag ringa och boka in ultraljud ifall att det blir så att vi inte fått vecka 41+3 (el nåt sånt). 41+3 är ju på tisdag så vi får väl se då... Hoppas det blir innan dess. Och hoppas VERKLIGEN att mina restless legs försvinner med graviditeten för jag blir TOKIG!!!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Vi har också en fin tummenfilt, men inte den tjocka, utan en tunn som vi har i skötväskan. Kan rekommendera dig att köpa tunna bomullsfiltar att ha med dig när du ska ut, så du kan lägga ner liten på en soffa eller ha över axeln när du ammar ute på restauranger eller caféer... Har alltid med mig en och använder dem flitigt. Speciellt när vi är på Espresso House och Emma leker på soffan där! ;-)

(den finns fina trepack av bomullsfiltar på babyproffsen och babyland. Vi köpte den med rosa, lila och vit filt när Emma föddes. Finns såklart i blått och grönt också!

2009-02-12 @ 16:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0