Bildmaraton

Först ska jag bara säga GRATTIS till makens jobbarkompis och sambo som igår fick en liten tjej!!!

Som ni förstår har dock inget hänt här än och idag är det +12.  Eftersom att jag ändå inte har något bättre för mig (suck) tänkte jag lägga in lite bilder på en del av de sakerna min mamma hade med sig/köpte i helgen och på vaggan och lite sånt.



Så här fint är vaggan bäddad nu med påslakan och örngott som min mamma har sytt och en filt som min kusin hade när han var liten (om jag inte minns fel).



En närbild på det söta brodyret på påslakanet.



Och så här fin är själva vaggan som min svärfar gjorde då svägerskan fick sitt första barn för 11 år sen.



Dom här supersöta lovikavantarna och sockarna har min mamma stickat så nu slipper liten frysa när h*n nu bestämt sig för att komma ut!



Den här bilvägsmattan från IKEA fick vi av min mamma.



Den här supersöta overallen hade min mamma inte kunnat motstå att köpa, och visst är den ju söt! Älskar sånna där små öron och svansar! =) Blir det en pojke får han stå ut med lite rosa foder!

 

Det här fina setet har min mamma stickat och passar när liten blir lite större.



Min mamma hade med sig lite leksaker från när jag var liten. =)



Den här babysittern hade jag när jag var liten, nu blir det litens =) Tror dock att mamma har sytt till nytt tyg.



Här på tvättmaskinen blir det snart en massa blöjbyten!

Det var som sagt en del av det som min mamma hade med sig och som vi fick i helgen, orkar inte ta kort på allt =) Men vi kan ju lugnt konstatera att ont om kläder kommer liten inte ha! Har bla två kartonger med kläder i olika storlekar som liten fått ärva från svägerskans yngsta (snart två år). Vi har dock knappt köpt något själva, tror att vi köpt typ en body och en pyjamas själva... =) Varit med och valt ut tre bodys och sånna små hjämmössor också. Annars har vi fått allt, nytt som gammalt. Perfekt! =)

Nä nu ska jag gå ut med bus så han får pinka av sig (för er som inte förstått det så kallar jag vår boxer Storm för bus, och en massa andra namn, kärt barn...). Just nu ligger han och snarkar bredvid mig i soffan =P Sen blir det väl lite lunch, pasta och köttfärssås sen igår. Försöker ladda kolhydrater vilket är svårt när jag inte alls är sugen på sån mat... Men lite är väl bättre än inget alls =)

Ha det bra och hoppas att vi inte ses på ett tag!! ;) Drömma kan man väl...

Kommentarer
Postat av: Carola

åh så underbart med saker efter dig..

Nu får du klämma ut liten baby:)



Kramar i massor

2009-02-19 @ 17:19:49
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Karin

vad smart att ha skötplatsen på tvättmaskinen, jag har nämligen haft svårt att få till en bra plats för skötbordet sen vi fick tvättmskin! Bra att ladda med kolhydrater, det gjorde inte jag, all mat tog ju emot att stoppa i sig. när jag kom in på förlossningen så fick jag en massa glas med saft eftersom jag inte ätit innan. Fast det var mest Samuel som drack, jag fick nog bara i mig en klunk..haha.. När blir du igångsatt om det inte händer nåt?? det måste vara snart va? kram kram

2009-02-20 @ 09:53:55
URL: http://annanirak.blogspot.com
Postat av: Emma

Kul att få se massa bilder! Jag tycker också de där overallerna med öron är supersöta :)

2009-02-20 @ 23:22:28
URL: http://lillakonvaljen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0