Lite gott och blandat

I lördags promenerade svärföräldrarna först hit och fikade, sen gick vi tillbaks med dom. En härlig prommis! Vi fick skjuts hem sen, en väg räcker för mig... Sen bjöd vi dom på middag på kvällen, jag gjorde Kyckling curry (inte currykyckling, det är "mammas" currykyckling och är gult, mitt är rött =P).

I söndags gick vi upp kring halv nio, jag satte mig vid datorn och budgeterade och min man satte sig vid tv-spelet. Sen åkte vi ut till huset vi ska till på visning på torsdag för att se hur långt det var, hur det såg ut på riktigt osv (hade ju bara sett på Eniro och Hitta.se). Det verkar lika mysigt i verkligheten, fast man såg inte så bra för det ligger inte precis vid vägen, men det ligger lite långt bort. Kommer till det senare. Sen åkte vi iaf till svärföräldrarna en sväng där vi lämnade av Storm och så åkte vi in till stan för att njuta av vår julklapp. Vi fick nämligen ett presentkort på Österns Pärla av makens kusin så vi passade på nu innan liten kommer, var väldigt gott!! =)

Vi har dessutom satt in bilstolen i bilen och köpt en liggdel (iofs i torsdags) till vagnen via Tradera, så nu är vi redo! Det enda som är kvar att göra inför ankomsten nu är väl att packa ner lite sista saker i bb-väskan. Vi har beställt förlossning på fredag! Tänk om man kunde göra så... va praktiskt =)

Jag var förresten på en visning igår, på ett annat hus. Själva huset är jättefint, men vi vill hellre ha det vi ska se på nu på torsdag. Är synd bara att båda ligger rätt långt bort, fast åt olika håll. Huset jag kollade på igår ligger 15 min från makens jobb och 30 min från hans föräldrar. Det huset vi ska kolla på nu på torsdag är tvärtom, 30 min till jobbet och 15 min till föräldrarna. Ungefär. Vi hade velat hitta något här i Valbo men pratade med en mäklare igår som sa att dom områdena som vi är intresserade av brukar det väldigt sällan vara ute nåt i och är det det och dom är hyfsade i skick så sticker dom ofta iväg i pris... skit.

Förresten, har ni märkt att hitta.se har MYCKET bättre kvalitet på sina satellitbilder än Eniro?? Trodde inte det skulle vara någon skillnad men det är mycket tydligare bilder på det förstnämnda, iaf där jag tittat. Bara som ett tips om ni ska kolla upp nåt =)


Kommentarer
Postat av: Carola

Åh så spännande att det närmar sig..:)

Så ni kollar på hus, nu blir jag nyfiken ju..

Vill höra mer om det.



Kram på er alla..nu har vi kryat på oss äntligen..

Carola

2009-02-04 @ 16:27:01
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: carola

du...den dagen ni hittar hus så tar vi eran lägenhet..

Så hojta till:)



Carola

2009-02-04 @ 22:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0