Livet som familj

Jag älskar liten! =) Liten är världens goaste och trots att han har lite humör (undrar vart han fått det ifrån...!?) är han väldigt lättsam. Bara han får sin mat ;) Enda svåra är att få honom att sova själv (på egen kudde eller i vagnen/vaggan själv - ute i vagnen går bra). Han är väldigt vaken och begrundar mamma, pappa och omgivningen noga. Favoritleken är nog att göra alla miner han bara kommer på när han sitter i mammas eller pappas knä. Var en häftig känsla när man fick honom på magen där i förlossningssalen, men att nu lära känna den där okända lilla killen är lika häftigt det!

Inatt fick vi sova ungefär 5-6 timmar. Ingen kvalitetstid direkt, är ju ganska upphackat, men ganska bra ändå tycker jag! Ungefär så har det varit sen andra natten så jag känner mig inte helt knäckt energimässigt iaf, skönt! Nu har jag dessutom orkat duscha och klä mig normalt de senaste två dagarna och även kunnat sitta (!) så jag känner mig mer och mer som en normal människa igen!

Min make har varit, och är, världens bästa! Han handlar, lagar mat, städar, hjälpt/-er mig med sånt jag inte orkat/kunnat själv osv osv. JAG ÄLSKAR HONOM SÅ!!!

Och Storm har varit fantastisk han också. Lugn och försiktig. Visst kan han ju bli lite väl nyfiken men han lyssnar bättre än jag trodde han skulle göra på vad vi säger. Fattade på en gång vad det var för kille som kom med oss hem. Gråter lillen kollar han vad som står på, sitter jag och ammar ligger han gärna på golvet bredvid, han följer med överallt och tappar liten en socka när vi har han i famnen t.ex. och inte kan hämta upp den säger vi "hämta" så hämtar Storm den och ger den till oss.

Idag har en Trygg-Hansa försäljare varit här så nu är han försäkrad i deras TryggaBarn försäkring. Snart ska vi åka och göra vårt första besök, hos gammelmormor och morfar (makens mormor och morfar alltså) och imorgon väntar besök från BVC.

Nä nu ska jag avsluta för denna gång, men ska försöka skriva snart igen! Kram på er alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0