Vaccination

Idag fick Leo sin första vaccination, en spruta i varje ben. Efter första sprutan grät han lite men det gick över ganska fort. Andra sprutan däremot började han gråta redan innan hon stack, redan när hon började trycka med fingret. Som att han tänkte "jag vet nog vad du ska göra". Den andra svider tydligen mer och mycket riktigt grät han mer då, men då fick jag vända honom mot mig (han satt i mitt knä) och trösta honom och då gick det över rätt fort ändå. La honom på skötbädden för att ta på byxorna och då såg han leksaksmobilen och så var allt (nästan) glömt! =) Han var lite grinig på väg ut till bilen också men där somnade han och när vi kom hem gick vi direkt ut på prommis med Storm och han sover då än. Har alvedon hemma ifall det skulle behövas ikväll!

Maken fyller ju år idag, vilken födelsedagspresent med vaccination av Leo och så ska jag till tandläkaren när han kommit hem. Tjoho! Men blir ju iaf lite besök också.

Nä nu ska jag hinna en hel del här innan Leo vaknar hade jag tänkt, får väl se hur det går med det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0